Jag gillar att använda Betspawn när jag bettar på esport!

Många esports matcher är riktigt svåra att följa, jag förstår inte hur vissa klarar av det. De flesta matcher är inte svåra, jag menar det är ganska lätt att följa matcherna på flesta spel. När man tittar på ett MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) spel blir man ju helt tokig, när alla springer in i en stor smet kan man ju omöjligt följa vad som händer. Jag är onekligen den enda som tycker så, samtidigt betyder det inte att någon som är riktigt kunnig om olika MOBA spel inte skulle hänga med i en sådan match.

I spel likt Counter-Strike är det mycket lättare, och då menar jag oavsett om du är kunnig om spelet, spelat det innan eller ej. Vem som helst kan lära sig grunderna snabbt. Vilket gör det lätt att följa andras matcher. Så sätt gör detta det mycket enklare för nybörjare som vill testa att betta på esport.

För alla nybörjare kan spel som Dota 2 och League of Legends se likadant ut. Hurusom helst, även om det inte är lika lätt att följa som CSGO så kan jag lova dig att det är otroligt underhållande att titta på. Det finns även väldigt mycket pengar i just dessa spel, stora vinstsummor vilket gör de flesta stora event väldigt roliga att följa.

För min del och som tips till de som är intresserade av att testa esports betting är att välja ett spel till att börja med, bli bekant med det, lär dig lite om det. Regga dig på en plattform som fokuserar på esport (inte nödvändigtvis viktigt att du spelar där) för att hitta alla spel och varianter på spel om de erbjuder. Och helt enkelt sätta igång.

Själv använder jag Betspawn, det är en svensk bettingsida som fokuserar på esport. Jag tycker de har erbjudit mycket varianter på spel samt att de har en väldigt enkel.

 

Leave a Reply

